Neprevzatie objednávky

Čo v prípade, že si objednaný tovar neprevezmete?

 

Vážení zákazníci, ak si svoju objednanú zásielku vždy zodpovedne prevezmete, tento článok sa Vás netýka. Následne od nás môžete vždy očakávať pohotovú pomoc a poradenstvo, či už pri výbere správnych produktov, tak pri riešení akýchkoľvek problémov. K dispozícii vám budeme od pondelka do nedele, od 8:00 do 22:00, často aj v neskorých nočných hodinách. Pre našich zákazníkov sa snažíme robiť maximum. Vážime si, že ste nakúpili práve u nás. 

 

Často sa však stáva, že si zákazník tovar objedná – už ho ale neprevezmeDovoľte prosím, aby sme vás upozornili na to, že neprevzatou dobierkou automaticky kúpna zmluva NEZANIKÁ. (Veríme, že niektorí z vás túto informáciu iba nevedeli.) Právo odstúpiť od tejto zmluvy ( objednávky ) má zákazník v riadnej lehote AŽ PO RIADNOM PREVZATÍ TOVARU !  ( NEPREVZATÍM OBJEDNÁVKY TEDA KÚPNA ZMLUVA NEZANIKÁ ! ) 

 

 

V prípade objednávky, ktorá bola riadne doručená predávajúcemu, s následným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho, došlo k uzavretiu platnej kúpnej zmluvy (§ 43a zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník). Pre odoslanie objednávky je nutné odkliknúť tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby" Snímek obrazovky 2023-07-11 v 19.37.48- týmto je kupujúci oboznámený, že je tu povinnosť objednávku PREBRAŤ aj ZAPLATIŤ.

Táto zmluva je záväzná nielen pre nás, ako pre predávajúceho, ale aj pre vás – kupujúceho. My sa zaväzujeme tovar zákazníkovi dodať (povinnosť je splnená odovzdaním zásielky prepravcovi alebo na miesto osobného odberu) a koncový zákazník tento tovar prevziať a zaplatiť (§ 588 zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník).

 

Neprevzatím tovaru dochádza k riadnemu porušeniu kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Nebudeme žiadať žiadne pokuty ani úroky navyše. Ide nám naozaj čisto len o náhradu reálne vynaložených nákladov na dopravu (dopravné k vám +  dopravné späť na našu adresu kvôli neprevzatiu). Treba si uvedomiť, že vaše neprevzatie zásielky nás následne stojí veľa času a iných nákladov. Balík treba rozbaliť, tovar skontrolovať, nepoužiteľný obalový materiál či niekedy dokonca samotný tovar zlikvidovať. 

 

 

V predchádzajúcich rokoch sme v týchto prípadoch po zákazníkovi nevyžadovali žiadne spätné uhradenie vzniknutých nákladov a dokonca aj na vlastné náklady ochotne (v prípade záujmu) balík zaslali opakovane. Takýchto zákazníkov však pribúda a nechceme naďalej už vzniknuté škody za neprevzaté zásielky znášať. Veríme, že niektorým z vás sa to môže zdať ako malá čiastka, ale v prípade, že toto urobia desiatky zákazníkov mesačne, za rok potom tieto straty pre nás (ako malú lokálnu firmu) už vážne nie sú zanedbateľné. Veľa e-shopov toto nijako nerieši a vzniknuté straty potom ale prenáša do cien produktov. Toto však robiť nechceme, aby sme zachovali prijateľné ceny v pomere ku kvalite.

 

Naozaj sa snažíme robiť maximum pre úspešné doručenie vašej objednávky. Zákazníka vopred dostatočne informujeme o každom kroku v celom procese (e-mail s potvrdením objednávky, informácie o balení objednávky a následne o expedícii). V e-maile od nás je priložené tiež sledovacie číslo, aby ste mali prehľad, kde sa váš balík práve nachádza. O zásielke je kupujúci tiež informovaný zvoleným dopravcom niekoľkokrát SMS, emailom a tiež telefonicky.

 

Úplne chápeme, že môžu nastať neočakávané okolnosti (pracovná vyťaženosť, zdravotné problémy, museli ste odcestovať…), pre ktoré si zásielku nezvládnete prevziať/vyzdvihnúť. Pochopte prosím však aj vy nás, že nemôžeme znášať takto vzniknuté škody za každého zákazníka, ktorý si svoju objednávku neprevzal.

 

V prípade doručenia na adresu má dopravca 2 pokusy na doručenie zásielky koncovému zákazníkovi (Vám), ktorý je o doručení vopred informovaný. Pokiaľ nezvládnete balík prevziať počas týchto dvoch pokusov, vždy je možné zmenit termín alebo adresu doručenia v emaily od dopravcu + je tam možnosť balík si nechať doručiť na odberné miesto. Možno tiež predĺžiť dobu uloženia zásilky na výdajnom mieste. Prípadne kontaktujte aj nás (dostatočne včas dokým nebude zásielka vrátena k nám naspäť na sklad). Každý kuriér disponuje GPS lokátorom kuriérskeho vozidla a kompletnou tel.históriou ako sa s Vami snažia spojiť a zabezpečiť doručenie balíka.

  

 

Riešenie a postup pri neprevzatí zásielky:

Ak sa nám Vaša zásielka vráti ako neprevzatá / nevyzdvihnutá, slušne Vás na vzniknutú situáciu upozorníme mailom.

Poprosíme o informáciu, z akých objektívnych dôvodov nebola prevzatá a či si prajete zásielku opakovane zaslať alebo objednávku zrušiť.

 

V 1. prípade (opakované zaslanie objednávky) - by sme boli veľmi vďační za doplatenie pôvodného poštovného. Taktiež navrhujeme úhradu objednávky tentoraz vopred. Následne Vám zásielku radi zašleme opakovane.

V 2. prípade (zrušenie objednávky) - navrhneme a poprosíme o doplatenie iba reálne vzniknutých nákladov za doručenie balíkov k Vám a vrátenie späť na našu adresu. Následne samozrejme objednávku bez problémov stornujeme.

 

V opačnom prípade Vašu objednávku uložíme v našich skladových priestoroch a po uplynutí 3 mesiacov po tomto upozornení, predmet zmluvy predáme. Náklady na skladovanie a náklady na ďalší predaj predmetu zmluvy ( Vašej neprevzatej objednávky ) od Vás následne budeme vymáhať a požadovať podľa platnej legislatívy § 592 obč. zákonníka, v prípade NEUHRADENIA postúpime túto pohľadávku právnej spoločnosti, ktorá sa špecializuje na získanie vynaložených nákladov na neprebraté objednávky, podľa aktuálne platnej legislatívy na Slovensku.


Objednávku je samozrejme možné aj bez problémov stornovať v prípade, že ešte neopustila náš sklad a nebola odovzdaná kuriérskej spoločnosti.