Neprevzatie objednávky
Čo v prípade, že si objednaný tovar neprevezmete?
Vážení zákazníci, ak si svoju objednanú zásielku vždy zodpovedne prevezmete, tento článok sa Vás netýka. Následne od nás môžete vždy očakávať pohotovú pomoc a poradenstvo, či už pri výbere, tak pri riešení akýchkoľvek problémov. K dispozícii vám budeme od pondelka do nedele, od 8:00 do 22:00, často aj v neskorých nočných hodinách. Pre našich zákazníkov sa snažíme robiť maximum. Vážime si, že ste nakúpili práve u nás.
Často sa však stáva, že si zákazník tovar objedná – už ho ale neprevezme. Dovoľte prosím, aby sme vás upozornili na to, že neprevzatou dobierkou automaticky kúpna zmluva NEZANIKÁ. (Veríme, že niektorí z vás túto informáciu iba nevedeli.) Právo odstúpiť od tejto zmluvy ( objednávky ) má zákazník v riadnej lehote AŽ PO RIADNOM PREVZATÍ TOVARU ! ( NEPREVZATÍM OBJEDNÁVKY TEDA KÚPNA ZMLUVA NEZANIKÁ ! )
V prípade objednávky, ktorá bola riadne doručená predávajúcemu, s následným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho, došlo k uzavretiu platnej kúpnej zmluvy (§ 43a zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník). Pre odoslanie objednávky je nutné odkliknúť tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby" - týmto je kupujúci oboznámený, že je tu povinnosť za objednávku následne PREBRAŤ aj ZAPLATIŤ.
Táto zmluva je záväzná nielen pre nás, ako pre predávajúceho, ale aj pre vás – kupujúceho. My sa zaväzujeme tovar zákazníkovi dodať (povinnosť je splnená odovzdaním zásielky prepravcovi alebo na miesto osobného odberu) a koncový zákazník tento tovar prevziať a zaplatiť (§ 588 zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník).
Neprevzatím tovaru dochádza k riadnemu porušeniu kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Nebudeme žiadať žiadne pokuty ani úroky navyše. Ide nám naozaj čisto len o náhradu reálne vynaložených nákladov na dopravu (dopravné k vám + dopravné späť na našu adresu kvôli neprevzatiu). Treba si uvedomiť, že vaše neprevzatie zásielky nás následne stojí veľa času a iných nákladov. Balík treba rozbaliť, tovar skontrolovať, nepoužiteľný obalový materiál či niekedy dokonca samotný tovar zlikvidovať.
V predchádzajúcich rokoch sme v týchto prípadoch po zákazníkovi nevyžadovali žiadne spätné uhradenie vzniknutých nákladov a dokonca aj na vlastné náklady ochotne (v prípade záujmu) balík zaslali opakovane. Takýchto zákazníkov však pribúda a nechceme naďalej už vzniknuté škody za neprevzaté zásielky znášať. Veríme, že niektorým z vás sa to môže zdať ako malá čiastka, ale v prípade, že toto urobia desiatky zákazníkov mesačne, za rok potom tieto straty pre nás (ako malú lokálnu firmu) už vážne nie sú zanedbateľné. Veľa e-shopov toto nijako nerieši a vzniknuté straty potom ale prenáša do cien produktov. Toto však robiť nechceme, aby sme zachovali prijateľné ceny v pomere ku kvalite.
Naozaj sa snažíme robiť maximum pre úspešné doručenie vašej objednávky. Zákazníka vopred dostatočne informujeme o každom kroku v celom procese (e-mail s potvrdením objednávky, informácie o balení objednávky a následne o expedícii). V e-maile od nás je priložené tiež sledovacie číslo, aby ste mali prehľad, kde sa váš balík práve nachádza. O zásielke je kupujúci tiež informovaný zvoleným dopravcom niekoľkokrát SMS, emailom a tiež telefonicky.
Úplne chápeme, že môžu nastať neočakávané okolnosti (pracovná vyťaženosť, zdravotné problémy, museli ste odcestovať…), pre ktoré si zásielku nezvládnete prevziať/vyzdvihnúť. Pochopte prosím však aj vy nás, že nemôžeme znášať takto vzniknuté škody za každého zákazníka, ktorý si svoju objednávku neprevzal.
V prípade doručenia na adresu má dopravca 2 pokusy na doručenie zásielky koncovému zákazníkovi (Vám), ktorý je o doručení vopred informovaný. Pokiaľ nezvládnete balík prevziať počas týchto dvoch pokusov, vždy je možné zmenit termín alebo adresu doručenia v emaily od dopravcu + je tam možnosť balík si nechať doručiť na odberné miesto. Možno tiež predĺžiť dobu uloženia zásilky na výdajnom mieste. Prípadne kontaktujte aj nás (dostatočne včas dokým nebude zásielka vrátena k nám naspäť na sklad). Každý kuriér disponuje GPS lokátorom kuriérskeho vozidla a kompletnou tel.históriou ako sa s Vami snažia spojiť a zabezpečiť doručenie balíka.
Riešenie a postup pri neprevzatí zásielky:
Ak sa nám Vaša zásielka vráti ako neprevzatá / nevyzdvihnutá, slušne Vás na vzniknutú situáciu upozorníme mailom.
Poprosíme o informáciu, z akých objektívnych dôvodov nebola prevzatá a či si prajete zásielku opakovane zaslať alebo objednávku zrušiť.
V 1. prípade (opakované zaslanie objednávky) - by sme boli veľmi vďační za doplatenie pôvodného poštovného. Taktiež navrhujeme úhradu objednávky tentoraz vopred. Následne Vám zásielku radi zašleme opakovane.
V 2. prípade (zrušenie objednávky) - navrhneme a poprosíme o doplatenie iba reálne vzniknutých nákladov za doručenie balíkov k Vám a vrátenie späť na našu adresu. Následne samozrejme objednávku bez problémov stornujeme.
V opačnom prípade ho uložíme v našich priestoroch a po uplynutí 3 mesiacov po tomto upozornení, predmet zmluvy predáme. Náklady na skladovanie a náklady na ďalší predaj predmetu zmluvy ( Vašej neprevzatej objednávky ) od Vás následne budeme požadovať podľa platnej legislatívy § 592 obč. zákonníka, v prípade NEUHRADENIA postúpime túto pohľadávku spoločnosti, ktorá sa špecializuje na získanie vynaložených nákladov na neprebraté objednávky, podľa aktuálne platnej legislatívy na Slovensku.
Objednávku je samozrejme možné aj bez problémov stornovať v prípade, že ešte neopustila náš sklad a nebola odovzdaná kuriérskej spoločnosti.